torsdag 19 januari 2017

Motivationen på topp och äntligen lite flyt


Äntligen är jag och pojkarna igång igen.
Det känns som om vi äntligen har flyt igen.

Cappe känns helt bra i sitt ben nu.
Han har fortfarande en stor galla och kommer nog ha hela livet men han rör sig precis som vanligt igen.
Dessutom är han så underbar att rida nu att jag inte vill sluta.
Det är inte så att han gör allt perfekt men känslan vi har tillsammans är samma känsla som jag hade med Nokke.
100% förtroende från oss båda och vi njuter lika mycket båda två av vår tid tillsammans.
Han lämnar gärna flocken för att spendera tid med mig istället och han är så mysigt underbar att jag smälter.

Vi har inte så många bra träningsställen just nu då det är mycket is under snön på sina ställen men vi gör det bästa av situationen och rider ut mycket istället. 


Prickig är också igång nu.
Han fick stå tillbaka lite när Cape var skadad (ögat) men nu är vi på gång.
Han har haft en period då han varit så pigg att han knappt kunnat kontrollera sig själv.
Hans livsglädje sprudlar åt alla håll och han har svårt att hålla styr på sig själv.
Han är så underbar att man bara vill pussa honom rosa men med all is så har jag inte tordas rida på honom då jag inte känt mig trygg med att han klarar av att hålla balansen med mig på.

Så det har blivit mycket longering och arbete från marken, även gett han lite kluriga uppgifter så han fått använda sin hjärna.
Men nu på slutet har vi ridit en del igen och han är så himla fin.
Han är en riktig showhäst, om jag smackar lite och höjer energin så gör han små hopp och passagesteg.
Han älskar att leka och det är verkligen en tillgång i vår träning.
Allt blir så himla enkelt när han har denna vilja till att hitta på saker.

Idag är det plusgrader ute och snön smälter som om det vore april.
Hoppas verkligen inte det blir mer is igen för det är så himla skönt att vara igång med
hästarna igen. 
Idag fick jag behandling av min höft igen så nu måste jag ta det lugnt i några dagar så ikväll får pojkarna vila och imorgon blir det lite longering för dem båda.

Inga kommentarer: