onsdag 16 september 2015

Nu kommer hösten


Regn och rusk, kan lugnt säga att det börjar bli höst på riktigt nu.
Och fort har det gått.
På bara ett par dagar har björkarnas löv blivit gula och många av dem ligger redan i drivor på marken.

Gräset och marken börjar bli blöt så det är dags att åter igen börjar rida på parkeringen.
Min tillfälliga ridbana som jag får dras med en vinter till.

Hoppas verkligen att allt ska gå vår väg nu så jag får en ridbana nästa år.
Det är min högsta önskan just nu. 

I lördags efter en mycket trasslig dag i Ånge och Bräcke med lektioner (inte lektionerna som var trassliga) så satt jag i bilen på väg hem.
Vädret var riktigt fint, solen sken så där speciellt som den bara gör på hösten och björkarna lyste i gult längs vägens sidor.
Där och då fylldes jag av en otrolig känsla och brast helt plötsligt rak ut "Jag har fattat nu!".

Allt kändes så självklart då men vad jag fattat har jag nu längre inte en aning om.
Men det har ändå gett mig ett lugn, precis som norrskenet där för några kvällar sedan.

Vet att mycket händer nu och det ska bli spännande att se vart det bär hän.

Ikväll hoppas jag på att kunna rida båda pojkarna.
Men det beror lite på hur mycket regn de får på sig idag.

Jag och Cappe ska jobba lite mer med den samlade traven  nu när marken är mjuk och fin och Prickig och jag fortsätter vårt arbete med balans och böjning.
Mycket fokus på att stärka bakbenen så han kan börja hitta sin form med ryttare på ryggen.

Imorgon ska jag och Prickig gör ett nytt försök med den där lektionen.
Hoppas den blir av nu och att det är fint väder så att Tomas kan fota.
Så jag kan visa lite nya bilder här på bloggen sedan.

1 kommentar:

Tant Nordin sa...

Äntligen höst!! Då är hästarna alltid som finast. Mockasinen med sin solblekta man :-)