fredag 18 september 2015

Mystorsdag


Igår vräkte regnet ner hela dagen så när vi kom hem från jobbet tog vi in hästarna.
Tänkte de skulle få en chans att torka.
Men de var inte super sugna på att gå in, de hade det bra ute sa de.
Men jag och Husse tog in dem ändå.

Jag hade ju en liten baktanke, att de skulle stå inne och torka så vi kunde pyssla och mysa hela kvällen sedan.

Och det blev en riktig myskväll.
Först kom Katarina och sedan även Nina och lilla Tuvis.
Så vi var full styrka i stallet.

Jag borstade båda pojkarna ordentligt, rede ut svansarna, filade framhovarna, flätade 2/3 av Cappes man och smörjde in dem noggrant.
Tänkte att Prickig också ska få flätor så hans man kanske kan bli lite tjockare. Men han får sina lite längre fram. Cappes kalufs däremot behövde styras upp nu då han börjar se ut som en islandshäst *fniss* 
Sedan fick de lite god mat innan de fick komma ut i hagen igen.

Totalt var de inne ca 3.5h och när vi släppte ut dem igen var det riktigt mörkt ute även om klockan bara var 20.00.
Usch, vill inte ha mörker redan...
Det var väl mysigt igår när man bara myste med hästarna men jag gillar det inte när man ska rida och träna dem.  Allt blir liksom jobbigare i mörker.
Men vet att vintern kommer bli så mycket enklare med den nya vägen till hagen *smila*
Så det kommer bli bra ändå.

Idag hoppas jag på torrt väder så jag kan rida en sväng på båda pojkarna.  

Skönt att rulla i rent spån när man kommer in blöt


Inga kommentarer: