tisdag 8 september 2015

Full fart fast det var måndag


Alla dagar då man hinner med mycket hemma är bra dagar.
Man somnar med ett gott samvete och en skön känsla. Även om det var Tomas som var extra duktig igår!

Direkt efter jobbet åkte vi ut till Essvik och hämtade hem vår bil som äntligen var klar.
Det har verkligen varit en långdragen process detta men nu är den hemma och så vi har längtat efter den.

Direkt efter att vi hämtat bilen bar det av till Birsta för att köpa staketstolp till vinterhagen.
Nu när vi kommer riva hela sidan av hagen som är mot huset så passar vi på att byta ut stolpen där. 

Kommer bli så himla fint. Längtar så himla mycket tills det är klart!


När stolpen var urplockade och inflyttade under tak tog jag mig en ridtur på båda pojkarna.
Eftersom det precis spöregnat var det lite halt i hagen så vi skrittade mest.

Cappe fick träna på korta steg i skritten, skolskritt och uppgångar till trav.
Super duktig!

Prickig fick träna på att gå böjd rakt fram. Mycket lätt till höger och mycket mindre lätt till vänster.
Men vänster är ju den sidan som han har mindre lätt för.
Men det lustiga är att när jag visat honom och han kom på hur man skulle göra så kändes det ändå som om det var rätt lätt i hans kropp att utföra det.
Jag märker också att hans balans redan har blivit mycket bättre med mig på ryggen.

Igår kunde jag rida utan padden och han kunde ändå balansera upp mig.
Det är lite häftigt och roligt att märka att det händer saker.

Tomas som är jätte nöjd med spackelspadarna som vi fick av mina föräldrar.
Tydligen var de super bra!
När jag ridit klart skyndade jag mig in till Tomas i garaget.
Det var spackling som stod på schemat.
Jag älskar att spackla så det var riktigt roligt och man ser på en gång hur fint det blir!

När jag vid 22.30 höll på att ramla av pallen av trötthet gick jag in och kröp ner i sängen.
Världens bästa Tomas han var kvar 1.5h till tills allt var färdigt.

Ikväll blir det slipning av det vi spacklat och sedan kan vi börja måla!!!

Inga kommentarer: