tisdag 1 september 2015

Höstkväll


Det doftar höst ute nu på kvällarna och det blir snabbt dagg i gräset.
Jag har precis kommit in efter två fantastiska ridturer på mina pojkar och mina strumpor ligger blöta i hallen.
Det luktar gott i köket av fläsket som puttrar i stekpannan och jag känner mig så lyckligt lottad.
Tänk att jag får känna sådan glädje, lycka och kärlek varje dag.
Kan verkligen inte begära något mer av livet än det.

Cappe var magisk ikväll.
Det är som om han tjuvtränar i hagen när jag inte är där.
Idag gjorde vi diagonalslutor i galopp med efterföljande byten.
Herregud, han bara dansade fram som om han aldrig gjort annat.
Han har fått en helt fantastisk balans och självbärighet och jag vill aldrig sluta rida.

Prickig tog också han ett stort steg framåt ikväll.
Har ju inte ens hunnit rida honom så många gånger som jag har fingrar på händerna än men ändå händer det massor.
Idag hittade han den korta skritten och kunde börja ta lite vikt bak och vi hittade travknappen.
Det vill säga att vi kan börja trava bara genom att jag tänker det och andas ut.
Han är så lyhörd, känslig och stencool. 

Sedan blev det lite träning med Missi också.
Kom på att jag inte presenterat henne här än, så jag lovar att göra det snart.
Tror hon kommer bli världens mysigaste tjej.

Nu ska jag gå och se till fläsket i stekpannan.
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: