torsdag 3 september 2015

Höstenergi


Vilken pysslig dag det blev igår.
Alla djuren fick vila och själv tog jag tag i det jag låg efter med hemma.

Hade ett berg med disk i köket, dammråttor i alla hörn och en smutsig säng.
Så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.
Hann även gräva och fixa klart rabatten runt flaggstången, så nu är det planterat gula tulpaner och påskliljor där.
Nu håller jag tummarna att de kommer upp till våren och att det blir precis så vackert som jag hoppats.
De fick en massa benmjöl med sig där nere i jorden så det känns som om jag gjort allt jag kan, nu är det upp till dem.

Tomas och Christer jobbade på i garaget.
Det arbetet är i ett sådant där roligt skede nu när man verkligen ser att det händer saker.
Snart är det bara spackling och målning kvar, ojoj vad det går undan nu!

Ikväll kommer H och ska titta på grävjobbet vi behöver ha gjort för att bygga den nya vägen till hagen.
Jag har tagit fram en komplett lista på allt vi behöver inklusive priser, så nu är det bara grävjobbet som kvarstår. Vi kommer även byta ut alla staketstolp längs ena sidan på vinterhagarna (den sidan mot huset) eftersom vi kommer gräva om diket hela vägen där och ändå måste ta bort alla befintliga stolpar.
Tanken är att byta ut all stolp i dessa hagar, så detta blir ett steg i rätt rikning.


Nu när det blir väg till hagen så kommer vi fixa ingången ordentligt och dra dit el och sätta upp lampor på grindstolparna. Har i två vintrar drömt om en lampa vid grinden i hagen.
Har försökt titta på lite olika lampor för att veta vad jag vill ha men oj så svårt det är.
Just nu är det dessa som jag gillar mest.
En på var sida om öppningen.
Vad tror ni om det? Kan det bli snyggt?
Någon som har någon annan idé?

Ska i vilket fall bli jätte roligt att höra vad H säger ikväll och verkar det vettigt så bokar vi in en dag med honom.  Fatta vad jag längtar!
Tänk att korta vägen till hagen med typ 400m!
Det är ju hur mycket som helst.
Fatta tiden jag kommer spara morgon och kväll, tjoho!

Efter att H varit hos oss ikväll har jag bokat in en NH-lektion med Tomas.
Han ska få fräscha upp grunderna på Cappe så han kan vara den bästa hussen som går till Pilgrim.
Det är mycket att lära sig och jag tycker det är så roligt att han är så intresserad och vill.
Jag ser verkligen fram emot ikväll.

Själv tänkte jag longera Prickig lite.
Är så sugen på att rida men han behöver annat arbete också, så idag står det longering på schemat.
Fokus på framåt-nedåt och böjning samt att finslipa kommandon för skritt, trav och galopp så han och jag upprättar vår egen kommunikation.

Kommer bli en toppen kväll!

1 kommentar:

Lina sa...

Vilken fin bild! =))