fredag 25 september 2015

Gruppträning


Igår hade vi hanteringsträning med bästaste Rosa!
Alla tjejer i stallet samtidigt.
Så himla skoj!
Det måste vi verkligen göra oftare!

Fyra hästar i hagen, tre tjejer som skall träna = alltid en häst lös.
Men det gick jätte bra.
Den med 2 hästar var ju jag så jag bytte lite under lektionen.
Cappe kan ju det mesta men han blir så ledsen om han inte får vara med och Prickigs huvud orkar inte för länge.

Så jag började och avslutade med Cappe och tog Prickig där emellan.
Den häst jag inte höll på med hittade på egna övningar och mest kreativ igår var nog Cappe.


Han störde Nina och Ojiji...


Han störde Katarina...


...och han lerade ner min carrotstick *skrattar*
Han var så himla rolig och gullig.
Hittade på massa snälla hyss och tyckte nog vi var astråkiga som inte gjorde något med fart i.


Även Prickig var påhittig som vanligt men han blev snabbt trött i huvudet av allt nytt.
Men han var så himla duktig! 
Känner mig så stolt över mina pojkar som är riktiga pärlor.


När vi "tränat" klar efter 2h var Cappe och Prickig tvungna att göra sig av med allt uppdämt bus.
Älskar att se dem leka, så glada och så försiktiga med varandra.
Aldrig några framben utan de bara låtsas biter varandra. 
Har en del roliga filmer från dagen men de visar jag i nästa inlägg.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Har du tänkt på att Cappe verkligen lever upp till barockens ideal på bild 2? :)
Stor, härligt muskulös rumpa!

Yvonne sa...

Hihi, ja det gör han verkligen <3
Därför han har så lätt för sig.
Men från början såg han ut som en spagetti.

Han har sjukt mycket muskler nu, många tycker han är tjock.
Visst är han lite rund (det tänker jag inte förneka) men de flesta vet inte hur en korrekt musklad häst ser ut ;-)
Blir därför lite extra glad när du skriver så <3 <3 <3

Sist veterinären var ut så frågade jag honom om Cappe var tjock.
Han sa först "han får inte bli större..."
Sedan gick han fram och tog på honom och då sa han "oj, det är ju bara muskler"
*fniss*

Tant Nordin sa...

Ja vad kul det var!!!
Älskade busCappe ;-)