torsdag 25 juni 2015

Sommarkväll, du ljuva tolska


Nu är det nedräkning, 2 arbetsdagar kvar sedan är det 5 veckors semester.
Huvudet är fullt av idéer och massor jag vill hinna göra.
Listan kan göras lång men detta rör sig i huvudet just nu:
  • Renovera klart garaget och få upp garageporten
  • Bygga ridplan
  • Färdigställa innertaket i stallet
  • Måla stallet utvändigt
  • Måla klart resterande väggar i stallet
  • Dra sommarvatten till hagarna
  • Bygga ny trapp till sommarhuset
  • Bygga en stor soffa av lastpallar på altanen
  • Gräva alla kanter på vägen runt gårdsplanen
  • Fixa parkering nedanför stallet
  • Fylla hål i gräsmattan med matjord och gräsfrö
  • Tvätta och olja altanen
  • Måla altan, bro och balkongräcken 
Inser att vi aldrig kommer hinna fixa allt och inte heller ha råd med allt vi vill göra men lite saker ska vi väl kunna bocka av.

Sedan återstår ju även 2 stora punkter och det är tapetsering och målning av sov- och vardagsrum.
Kommer bli så sjukt fint!

Igår blev det inte mycket gjort från mitt håll.
Var ut till Alnö när en av mina elever red en träningstävling i hoppning.
Gick så sjukt bra!
Sedan hem, äta och vila 30 min och sedan tog jag och Cappe en lång ridtur med en massa galopp.

Trodde han skulle vara trött och slö efter första dygnet på stora betet men dröm om min förvåning när en pigg ponny kom travandes mot mig i hagen och som sedan hade full fart hela ridturen.
Känner att han börjar få så himla mycket bättre kondis nu och det är så roligt.
Löpturerna med husse har verkligen gett resultat.

Ikväll blir det en lektion på Alnö och sedan lite mys med djuren.
Hoppas även hinna bära ut lite virke ur stallet innan sommargästerna kommer på söndag.
Ska bli så himla mysigt.

Inga kommentarer: