söndag 21 juni 2015

Lätt som en plätt!


Så nu var det gjort, jag har suttit på Lill-Jänta och det var lätt som en plätt!
Jag och Tomas hade satt upp elaggregatet till sommarbetet på sin plats under garagetaket och för att nå hade jag använt min uppsittningspall.
Direkt vi var klara flyttade vi över korna till den hagen och på vägen dit gick jag förbi pallen.
Kände att nu fanns det ingen återvändo längre...


De fick båda nosa på pallen som var ganska läskig i ungefär 15 sekunder.
Sedan blev det som vanligt när man introducerar något nytt för korna: "Kan man äta den här?" "Kan man klia sig på den?" "Kan man leka med den?"

Så det var bara att kliva upp på pallen och börja klappa dem därifrån.
Sedan gick det till som så att jag lade upp foten på Lill-Jäntas rygg, sedan hela benet, sedan satte jag mig i damsadel och sedan lät jag benet glida över och vips satt jag där på ryggen.


Hon stod still som ett litet ljus, flera gånger satt jag upp och sedan av igen.
Och hon var så himla duktig!

Men oj vad liten hon är, hon måste ju typ vara liten C-ponny.
Bandit är ju lite större men stora är de absolut inte.

Så nu är det inte alls långt borta innan jag rider genom byn på mina kor!


1 kommentar:

Emma sa...

Så häftigt! :D