torsdag 2 juli 2015

Sommarvärme och semester


Tredje dagen in på semestern och solen skiner och det är riktigt varmt.
Snacka om bra tajming.

Bandit och Lill-Jänta är så himla gossiga just nu, älskade kor.
Tog några bilder här om morgonen när jag låg och myste med dem i hagen.
Eller Bandit och jag myste, Lill-Jänta åt upp mina skosnören.

Han börjar bli riktigt biffig nu Bandit. Han var lite tanig i våras men nu med en massa gräs har han biffat på sig rejält och börjar sätt muskler. Tydligen så är det först runt 2 år som de börjar sätta muskler, så det är ju dags nu.  






Just nu är Tomas föräldrar här och vi renovera garaget för fulla muggar.
Pojkarna bygger och jag och Karin åker fram och tillbaka med släpvagnen och hämtar material.
Många plankor blir det...
Igår var vi även en sväng och hämtade 30 lastpallar som en man sålde i Sörböle.
När man har en jordbruksfastighet kan man aldrig få för många lastpallar *fniss*
Dessa kommer bli en soffa på altanen och resten ska in i ladan inför höskörden.

Har även hunnit rida en del och Cappe är jätte pigg trots värmen.
Alla turer med husse börjar ge han riktigt bra kondis och nu ska vi hålla i detta så magen minskar lite *blink*

Imorgon ska vi göra ett litet fotouppdrag på tidningen Land, ska bli jätte skoj och sedan har jag även planer på en massa roliga foton på mina alla retroklänningar, men de kommer på den andra bloggen. 





Inga kommentarer: