måndag 8 juni 2015

Klappa sig själv på axeln


Att ge sig självberöm är något alla behöver göra, att stanna upp och inse hur mycket man gjort och att man faktiskt är duktig tror jag är jätte viktigt!

Sista veckorna har varit så sjukt stressiga, på tok för mycket på agendan och det har känts som om tiden inte riktigt har räckt till plus för lite sömn på det...
Nu ser dock tillvaron lite lugnare ut och jag hoppas att under denna vecka hinna med lite av de saker som hamnat efter.

Dock fick jag en sådan energiboost igår som jag kommer kunna leva på hela veckan.
Vi har i ARV en studiecirkel just nu där vi filmar olika övningar som vi delar med oss av och sedan diskuterar tillsammans.

Jag red och filmade i lördags.
Cappe hade stått 2 dagar och var lite ofokuserad tyckte jag.
Men jäklar när jag såg filmen! Vad mycket som har hänt.
Han håller ihop kroppen, bär huvudet själv, är lugn i munnen och har full kontroll på sina bakben.
Jag blev verkligen imponerad, utan att vi egentligen gjorde något märkvärdigt.
Inser också vad höga krav jag har på honom *skäms* Att jag strävar efter en viss känsla, känner mig lite missnöjd när jag inte når den men sedan ser att han gjort ett jätte bra jobb och gett mig sitt bästa.
Det blev verkligen en tankeställare och jag blev ännu mer ödmjuk inför min häst.
Förstod ytterligare lite till vad han faktiskt lär mig och varför.

Ska i alla fall i veckan försöka klippa ihop lite filmsnuttar så ni ska få se hans utveckling, kommer bli jätte roligt att se och lärorikt.

Ikväll blir det plantering av en massa blommor och buskar på gården och förhoppningsvis en kvällsridtur i solsken. 

Inga kommentarer: