onsdag 24 juni 2015

Sommar på riktigt


Så, nu går alla djuren på de stora betena.
Därmed är sommaren här på riktigt och jag går på semester nästa vecka.
Vet ni vad dygnet runt bete betyder?
SOVMORGON!
Oj va jag ska sova på lördag *fniss*

Blev en riktig fixardag igår.
Efterdrog tråden i kornas hage, fixade tråden på sommarbetet på de ställen den börjat slaka lite, bytte ut några skarvbläck, röjde ur 2 boxar i stallet till sommargästerna som kommer på söndag, började fixa en typ av sadelkammare åt dem och röjde undan resterna av vinterns ensilagebalar.  

Helt otroligt vad snabbt 4h försvinner men jag fick riktigt mycket gjort.


Tog med kameran ner när vi släppte hästarna på betet men eftersom de redan ätit gräs i över en månad så blev allt som hände att Cappe tog ca 10 galoppsprång.

Korna däremot är det betydligt mer fart på.
Köpte en vattensäck igår som man har i skottkärran och sedan fyller på i hagarna med.
Riktigt smart och bra grej!
Korna tyckte det var jätte roligt när jag drog skottkärran upp och ner längs deras hage och sprang bredvid och bockade och for.

Tyvärr är även de otroligt svåra att fota.
Inte som hästarna att de har huvudet i backen hela tiden utan här blir det två komular i linsen istället.
Det är helt omöjligt, de är som två plåster.
Snacka om lyckopiller som bara vill vara med matte hela tiden.

Ikväll hoppas jag hinna klart i stallet och sedan skall jag börja måla en hel massa råspont.

Inga kommentarer: