måndag 26 november 2018

Grått är flott


Tänk, jag och Tomas hade en hel helg tillsammans i helgen.
Det är inte så ofta det händer, jag har min undervisning och Tomas dömer hockey så ofta är vi ute och flänger på helgerna.
Men nu hade vi en hel helg tillsammans.

På söndagen var vi på julmarknad här i Kovland, jätte mysigt men lördagen spenderad vi till att fixa lite i stallet.
I somras renoverade vi ett par väggar i stallet inför byggandet av sadelkammaren.
Dessa väggar har sedan dess varit tomma då vi haft händerna fulla med annat jobb.
Men i lördags var det dags, att fixa det där sista lilla, det som blir pricken ovanför i:et.
("lilla" kanske är att ta i, vi höll på HELA dagen).

Före
Väggarna innan var i ful plywood, smutsiga och hemska.
Vi tog bort skivorna, fixade reglarna, fyllde på isolering och slog på en målad träpanel.
Detta har jag ju redan visat.
Det vi gjorde i lördags var att skruva upp alla nya saker jag köpt på de nya väggarna.

Efter
Resultatet blev enligt bilden ovan.
Så snyggt!
Nya hyllor, nytt medicinskåp, ny whiteboard och lite "pynt" (läs: enhörningar).
Det ända som återstår nu är lite lister, fästa upp elen och montera ett eluttag.
Men varje gång jag kommer in i stallet nu blir jag glad och jag lyser upp varje gång jag ser väggen.
Det blev precis så fint som jag drömt om enda sedan vi flyttade in för 5 år sedan.

Före

Efter
Även de nya sadelhängarna har kommit upp på väggen, självklart är de rosa.
Nu finns det plats för 9 sadlar vilket behövs.

Det som återstår att göra inom det snaraste är att göra klart väggen där tränsen ska hänga samt fixa Cappes boxvägg.
Efter det kan vi bygga klart sadelkammarens sista väggar när vi har tiden till det.

Åh det är så roligt att fixa och göra fint.
Det är något som ger mig så otroligt mycket energi.
Mitt huvud är alltid fyllt av projekt och idéer och jag får tygla mig själv för att inte göra allt på en gång.
Men nu ligger fokus på att få klart de sista fönstren på Sommarhuset och sedan hoppas jag att vi kan fixa väggen som tränsen ska hänga på.
Längtar! 

Inga kommentarer: