fredag 16 november 2018

Äntligen lite ljus


Började veckan med två arbetsdagar i Stockholm.
När jag var där nere och tittade på lokalnyheterna så sa de att det endast varit fem soltimmar hitintills i Stockholm under november månad.
Tro nog det samma gäller för oss här uppe i Sundsvallstrakten.
Det har varit mulet, dimma och duggregn så länge att jag glömt hur solen ser ut.
Så förstå hur ljuvligt det var igår när solen sken och hela världen var täckt i rimfrost.
Så vackert!



Jag har tömkört Lilja några gånger på slutet med våra slanor som skaklar.
Hon är så himla duktig och nu är jag så sugen på att hänga på en riktig släpa (finns en i ett av uthusen) men till det behöver jag en riktig sele.
Min sele kommer bli renoverad någon gång efter nyår så jag får helt enkelt sätta på mig den stora tålamodshatten så länge.
Längtar verkligen efter att få köra Lilja för första gången, är ju helt övertygad om att hon är en fantastisk körhäst.

Annars tränar jag på som vanligt med hästarna.
Pilgrim börjar kännas riktigt fin efter behandlingen av Jossan.
Han är pigg och har fått tillbaka sitt underbara driv och påskjut. 
Cappe känns också toppen, vi har ridit rätt mycket på rollerbit:et och det har verkligen hjälpt honom att bli mer avslappnad i ryggen.
Här om kvällen var han så himla fin att jag inte ville sluta rida.

Nu står helgen för dörren och jag hoppas att den bjuder på fortsatt fint väder och sol.
Livet blir liksom lite extra härligt när solen skiner.

Inga kommentarer: