fredag 9 november 2018

Höstfix


Idag är det den 9:e november och mina hästar sover fortfarande ute.
Hagarna är lite lätt leriga efter allt regn som kommit och jag tycker det är allmänt otrevligt ute med dimma och dis som hållit i sig flera dagara nu men hästarna, hästarna vill INTE gå in. 
Jag fattar ingenting men jag tror de njuter av värmen som är och de klagar inte på leran tydligen så då har de fått sova ute.
Men idag åker de in oavsett de vill det eller ej. *ler*

Vintern är i antågande och jag och Tomas håller på att fixa det sista på gården inför att snön kommer.
I pojkarnas hage har vi byggt en matstation för hönäten.
De har haft ett par träd i den hagen innan men de har Lilja hjälpt till att fälla *skrattar*
Men nu går hon inte i den hagen längre och pojkarna har än så länge inte gjort någon åverkan på sin nya matstation.
De är så duktiga!



1 kommentar:

Johanna sa...

Vi hade liknande anordningar tidigare men upptäckte att hästarna blev spända i käkar och nackar så vi tog bort dom.