onsdag 7 november 2018

Återigen i Grundbäck


Att få spendera en dag med Ewa Schaeder och hennes hästar betyder så himla mycket för mig.
Ewa är inte bara min mentor i hästvärlden hon är även en väldigt viktig och fin vän i mitt liv. 
Så i lördags styrde jag bilen återigen mot Umeå och Ewa.
Jag steg upp kl 05.00 och var hemma vid 00.30. Trots en otroligt lång dag var jag full av energi när jag kom hem.
Det är lite lustigt, för att varje gång jag kör vägen mot Umeå så känns den bara kortare och kortare och nu är det nästan som att Ewa bor i grannbyn.

Kloka Cally

Vackra Shy Boy
Denna gång fick jag den stora ära att rida två av Ewas curlyhästar.
Först fick jag rida Cally och det var verkligen en jätte fin upplevelse.
Hon känns så klok och tydlig med vad hon vill, lite lik Lilja faktiskt.
Precis som Lilja krävde hon att jag var med henne hela tiden och att jag var i nuet.
Det är otroligt nyttigt som ryttare men även som människa att få umgås med en sådan häst.

Efter Cally fick jag sitta på Shy Boy medan Ewa ledde honom runt på ridbanan.
Han har inte haft ryttare på ryggen på ca 1år och ändå tog han det hela med ro.
Han kändes så självklar med att jag satt där på hans rygg.
Det är lite häftigt att känna när en häst är redo att bli en ridhäst och det är han verkligen nu.
Han var så mjuk och vi travade några bitar och hans trav flöt fram.
Tror han kommer bli en otroligt fin ridhäst som kommer lära Ewas elever otroligt mycket.

Utöver ridningen spenderade vi även tid i Ewas bibliotek, umgicks i stallet och pratade en hel massa om livet och allt som hör dit.
Jag känner mig så himla lyckligt lottad som har denna möjlighet att få komma hem till Ewa.
Ska försöka åka upp till henne i jul också, för jag längtar redan tillbaka.

Tänk er en röd sadel, jag måste säga att jag är lite sugen

Att försöka fotografera en curly, det är inte det enklaste kan jag lova


Inga kommentarer: