måndag 19 november 2018

Oj vad tiden går


Drygt en månad kvar till jul, ojoj vad tiden flyger fram.
Så mycket har hänt i mitt liv på slutet men jäklar så bra allt blivit, så mycket som kommit upp till ytan och så skönt det är.
Just nu är allt helt perfekt och jag har aldrig varit lyckligare eller mått bättre.
Energin på gården nu är bättre än jag någonsin kunnat drömma om och det är sådan harmoni bland hästarna.
Jag får nypa mig i armen varje dag, tänk vilken dröm jag får leva i.

Dessutom har vi hunnit med det mest på gården innan vinterna så nu kan snön få komma om den vill.
Tomas har varit otroligt duktig och fixat med fönstren på sommarhuset och fogat om fönsterrutorna.
Jag har klippt buskar och satt upp julbelysning och julgranskulor.
Blev otroligt mysigt, även en gran i skogen har fått en ljusslinga.
Är så glad för att vi verkligen tänkt när vi gjort saker på gården och sett till så att vi har eluttag på en hel massa ställen så det finns verkligen inga begränsningar för vad man kan hitta på.


Med hästarna går det verkligen jätte bra just nu, alla tre är så himla fina.
Pilgrim känns som en miljon efter behandlingen av Jossan.
Igår kväll när vi red på banan tränade vi lite passage och jäklar vad det gick bra, börjar bli dags att filma igen.
Cappe känns super fin, så mjuk och följsam.
Dessutom är han så sjukt söt nu när han ser ut som en Lovikkavante. 
Lilja fortsätter att vara mjuk och som en energiboll att rida, dock ska jag försöka rida ut henne lite mer så hon får lite bättre kondis, för när hon har riktigt bra kondis blir hon ännu härligare att rida.

I helgen är vi tillsammans med alla stalltjejer (med respektive) bortbjudna på middag till Eva.
Det kommer bli så himla härligt och roligt, en hel kväll med de finaste av vänner.
Tror det kommer bli en toppen kväll.
Men först en hel vecka med en massa härlig tid med mina fina hästar. 

1 kommentar:

Johanna Hedstroem sa...

Lyxigt att ha tre fantastiska hästar.