torsdag 31 maj 2018

Uppskattad


Men alltså vilken maj månad vi haft!
Värmerekord i hela landet, hörde på radion att det var den varmaste maj sedan man började mäta på 1700-talet.
Vi har redan haft flera dagar med 29 grader varmt. 
Jag hoppas bara att regnet kommer så vi inte får höbrist i år också, det vore ju typiskt...

Maj betyder också födelsedagar i min familj.
Både jag och min syster fyller år samt att det är morsdag, något som måste firas.
På fredagen var det familjefirande hemma hos oss med föräldrar och systers familj och vi passade på att fira oss alla tre samtidigt.

På lördagen blev jag firad igen med en överraskningsfest som stalltjejerna tillsammans med deras respektive hade fixat.
Min första överraskningsfest någonsin!
Så underbart och mysigt.
De hade fixat mat, dryck och en jätte fin present.
Blev så otroligt glad.


Annars bestod helgen mest av jobb, lektioner i Ånge hela söndagen och på förmiddagen på lördagen jobbade jag på gården.
Började rensa ogräs från grusvägen till hagen och på grillplatsen och hade trevlig sällskap av Cappe.
Hästarna går kvar i vinterhagen i väntan på provsvaren från träckproven men till veckan får de börja beta i inbeteshagarna.
De kommer bli så himla lyckliga.

Cappe och Lilja får nog gå på lite dietbete i år så de håller sig smala.
Båda är så sjukt fina i kroppen nu och jag vill behålla dem så.
Lilja blev verkligen sjukt fet förra sommaren även fast hon reds jätte hårt.
Så i år får de lite mindre mat.

Har hunnit rida lite grann men det har blivit mest jobb, dessa veckor innan sommaren är alltid sjuk hektiska.
Men hästarna är super fina just nu.
Vi har ridit ut en hel del och legat och rullat på i trav kilometer efter kilometer, så ljuvlig.
I helgen väntar en loppisresa med fina vänner och nästa helg kommer Ewa!
Längtar så jag dör!!!!!




Inga kommentarer: