tisdag 15 maj 2018

Den bästa tiden


Vilka dagar vi har nu, hela helgen har varit underbar och igår kom värmen och vi hade 23 grader varmt.
Jag och Janet tog en underbar ridtur och hjälp va roligt vi hade, vi skrattade så tårarna sprutade.
Våra hästar var helt ljuvliga, jag red Pilgrim och han var riktigt fin.
En hel timma var vi ute och red.
Det är verkligen bästa tiden nu, varmt och grönt utan insekter. 
Det kan inte bli bättre!

Solnedgång över vår sjö
Hästarna sover ute om nätterna nu.
Jag trodde aldrig att hagarna skulle torka upp så här fort efter all snö men vips så var det torrt.
De har snart sovit ute i en vecka och de är så nöjda.
Älskar att se dem ligga ned i hagen och sova mitt på dagen och hur de njuter av att gå runt och leta de strån som vågar sig upp.
Hästarna blir som extra harmoniska när de kan gå ute dygnet runt och pilla med mularna i marken.
Sådan otrolig skillnad mot för vintern, man märker så tydligt att det är detta de är gjorda för.  




Trädgården grönska och jag försöker hinna med både ridning, krattning och rensning av blomrabatter.
Älskar att kratta på våren, det blir så otroligt fint när höstens gammal rester försvinner.
Hela gården ser nystädad ut när den är krattad.

Cappe tycker det är dags att plocka bort julen nu...
Sist på kvällen igår tog jag och Cappe en tur efter vägen.
Att rida ut i solnedgång en varm vårkväll måste vara den bästa batteriladdaren.
Cappe var pigg och glad och vi passade på att träna lite kondis.
Tur hästarna bygger kondis snabbt för Cappe har inte den bäst just nu men det är inte så konstigt när han stått i ett år.
Vi har mest ridit på banan på slutet för att verkligen kunna bygga upp honom men nu är det dags att komma igång med kondisen.

Ikväll blir det lektion med Ewa, tänkte rida Pilgrim, längtar!!!

Inga kommentarer: