måndag 21 augusti 2017

Gamla minnen


Igår tog vi en 2 timmar lång tur jag och Janet till mina gamla ridvägar.
Konstigt att säga gamla när jag inte alls bor långt därifrån men man skaffar sig nya vanor ganska snabbt.
Så igår red vi till Galoppbacken. 
Förut red jag i Galoppbacken minst en gång i veckan med Nokke men nu efter att jag köpte gården och flyttade var det så länge sedan jag var där.
Men det är ju verkligen bästa ridvägen.
Perfekt underlag, rejäl uppförsbacke som avslutas med en lååååång raksträcka.

Hästarna var jätte glada och pigga och vi körde på rätt rejält.
Prickig var löddrig på halsen när vi var klara och skulle skritta ner.
Han var helt otroligt fin och bjöd på så fin galopp uppe på raksträckan där han kunde växla mellan samlad galopp, arbetsgalopp och mellangalopp.
Prickig har haft rätt svårt med att hitta ett register i galoppen (i traven är det en helt annan sak där är hans register superstort) men i galoppen blir han gärna långsam och stor, som en gunghäst.
Men vi har ju inte tränat så mycket galopp så det är ju inte så konstigt men att känna hur otroligt stark han blivit i sommar var ljuvligt.

Man märker verkligen hur Prickig älskar att vara i skogen, det är hans element.
Hans öron blir lite extra spetsade och hans steg blir lite raskare.
Sedan så är ju nya vägar extra spännande så klart.

Det blev verkligen en jätte lyckad ridtur igår och idag är jag lite mör i kroppen, undrar just hur Prickig känner sig.

Löddrig Prick
Hittade en gammal bild från 2009 på mig och Nokke i Galoppbacken så den får avsluta dagens inlägg, fina älskade Nokkis.


Inga kommentarer: