tisdag 15 augusti 2017

Min Bambi


Nu när vi har en hopphäst i stallet (Donne) så har faktiskt jag och Prickig kommit igång med att börja hoppa lite.
Nu kanske just ordet hoppa är en överdrift.
Vi har börjat skritta över en bom på marken och sedermera avancerat till att trava samma bom.
Åh Prickig är så himla duktig!

Stephanie har döpt om honom till Bambi och kolla på bilderna så förstår ni vad hon menar.
Hans ögon är så himla uttrycksfulla, de kan verkligen visa hur han känner och när han känner sig lite osäker ser han ut som Bambi.

Men jag driver inte på honom, han har fått ta det i sin takt och det absolut bästa med Prickig är att hans nyfikenhet alltid vinner samt att han alltid vill försöka göra det han tror att jag vill.
Så jag behöver bara fråga honom om han vill gå över bommen och sedan vänta på att han samlat tillräckligt med mod så gör han det helt självmant.

Nu travar han bommen utan fundering så nästa gång ska vi höja upp den till 20cm.

Det känns så himla underbart att få göra detta utan tryck och press och i hans fart.
Anledningen till att jag vill att han ska kunna hoppa och tycka det är roligt är för att det är bra träning om man gör det på rätt sätt.
Och sedan så är det ju himla roligt och jag tror på att göra saker med sin häst som man finner roliga för då har även hästen skoj.
Det är viktigt!






Inga kommentarer: