fredag 18 augusti 2017

Vårt älskade Nordansjö

Sommarkvällarna hemma är otroligt när solen går ned över sjön.
Hela gården ligger verkligen helt rätt ur alla aspekter.
Dagens inlägg är bara en liten hyllning till vårat hem, vårt paradis.
Tänk att vi funnit vår plats på jorden, vårat egna hem.
Vi letade i 4år och på slutet var vi så frustrerade, fanns det inget för oss?
Lägenheten kändes mindre och mindre och som om luften var slut där inne.
Vi budade på 3 fastigheter innan vi fick denna men ingen av dem kändes som hem i magen, de var bara rätt i huvudet.
När jag klev ur bilen här på visningen så visste jag att jag var hemma.

Jag hade sett ut en tapet redan fyra år innan när vi började titta på hus som vi skulle ha i hallen.
Och inte i nått av alla de säkert 50 fastigheter vi tittat på hade jag kunnat sätta upp den tapeten.
När vi klev in i hallen här utbrast jag "här kan vi ha tapeten!".
 
Dagen efter visningen åkte vi på bilsemester och det ända vi pratade om var denna gård.  
Tänk när vi satt där på en parkbänk i Göteborg och ringde banken för att se hur mycket besparingar vi hade.
På kvällarna låg vi i våra sovsäckar i tältet och gjorde boendekalkyler och tittade på bilderna från visningen.
Idag när jag tänker på det får jag tårar i ögonen.
Så lycklig!

Jag är så nöjd med att bara vara hemma, har inget behov av att resa eller åka bort. 
Jag trivs så bra i vårat paradis och att lägga tid på gården för att förverkliga våra drömma är helt underbart.
Vi har så många visioner och saker vi vill göra och bygga och tillfredsställelsen av att börja vandra längs den vägen är otrolig.

Jag är så glad att vi hittat hem!

Utsikten från vardagsrumsfönstret

Till och med när man är i potatiskällaren och tittar ut möts man av en vacker utsikt


1 kommentar:

Sanna sa...

Vilket fantastiskt ställe! <3 Vi håller på att leta gård just nu. Det är sjukt svårt, och ibland känner man för att slå till på något som inte är 100% bara för att få det gjort. Hoppas innerligt att vi hittar något vi trivs med lika bra som ni gör med ert!