fredag 28 april 2017

Skönt med helg


Senaste tiden har jag lagt lite extra tid på träningen av hästarna även om det har betytt att jag vissa dagar har fått rida efter klockan elva på kvällen.

Cappe har faktiskt *peppar peppar* inte haft några tokryck på en vecka nu.
Så jag har faktiskt ridit lite på honom.
Tar det väldigt försiktigt så vi rider runt fastigheten efter att vi gått en promenad.
Igår red jag 2 varv och han kändes så fin.
Tog två korta bitar trav och det kändes också bra.

Prickig är just nu jätte fin.
Vi har jobbat mycket med att hålla avstånd och göra honom mindre stalltrygg efter vintern.
Igår red vi lite efter vägen och han hade sådan mjuk och fin trav.
I helgen ska vi lastträna inför nästa helg.

Sedan kommer ju Emma och hennes F imorgon!
Tror att det var 14 veckor sedan vi sågs och jag håller på att längta ihjäl mig.
Ska bli roligt att få träffa F också för första gången, undra om han är nervös *ler*

Slänger in en liten film på min nyfikna Prick när han inspekterar gårdsplanen.
Han är ju bara så söt!

Ha en trevlig helg!


Inga kommentarer: