tisdag 25 april 2017

En vanlig måndag



Vilken jätte fin respons jag fick på inlägget igår, tack!
Efter alla era kommentarer har jag funderat vidare lite och det kommer komma en uppföljning på det inlägget men vinklat från andra hållet.

Igår var det måndag och av någon anledning är jag alltid jätte trött på måndagar.
Först var jag till mina måndagstjejer och sedan åkte jag hem och tränade mina egna hästar.
Eller träna är att ta i, gick en promenad med båda.
Dock var Prickig så sugen på att göra något mer när vi kom tillbaka så då blev det lite jobb på gårdsplanen. Passade på att ställa mobilen på marken och filma lite.

Brukar aldrig arbeta honom i repgrimma, vi hade haft den på under promenaden och det blev inte att jag bytte då vi bara skulle busa lite.
Gårdsplanen är ju väldigt liten så han har inte mycket plats men han bjöd ändå på lite anslag.
Jag tycker att han är så himla duktig, finns så mycket arbetsglädje i denna kille.

Sedan är han rätt söt när han studsar runt.
Ibland blir det lite olika bak och fram i anslaget och ibland byter han i varje fram *skratta*
Men detta är mest bara på skoj så jag är glad att han uttrycker sig och bjuder på energi med ett lugnt sinne.

Ikväll ska vi ha lektion med Ewa igen.
Nu har de dock lovat snö till kvällen och det blåser rätt kraftigt så vi får väl se hur det går.
Vissa dagar är drömmarna om ett ridhus lite större än andra *ler*

Ser det inte ut som om han ler på denna bild?



Inga kommentarer: