torsdag 13 april 2017

Det väntade bakslaget


Igår när vi åkte hem från jobbet började det snö.
Stor flingor som Lovikkavantar föll snabbt ned mot marken.
Solen sken genom de gråa molnen och det blev ett sådant där mystiskt ljus och marken blev snabbt vit.
På några minuter hade vintern åter tagit ett lite grepp över våren, precis som det ska vara.

Jag älskar detta med våren, att man känner att den få kämpa lite för att ta över efter vintern.
Det blir som tydligare vad man längtar efter och vilken underbar årstid som väntar på att få blomma ut. 
För mig är våren den mest spännande årstiden.
Jag tycker att det är ett sådant mirakel varje år när naturen får kraft och börjar växa igen.
Älskar de ljusgröna färgerna, det späda och sköra.
Man känner energin komma tillbaka och det är en fantastisk känsla.  
Man vill bara sätta igång och göra en massa.
Min hjärna är full med idéer på allt jag vill göra i huset och på gården och jag vill göra allt på en gång.

Men vis av erfarenhet tar vi en sak i taget.
Nu är det påskledigt några dagar och jag tänker göra klart hallen, det är prio ett.
På lördag åker jag upp till Ewa, längtar så jag håller på att spricka!
Lovar er en utförlig rapport sedan *ler*

Ha en underbar påsk!
 


Inga kommentarer: