torsdag 4 maj 2017

Laddar inför helgen!


På lördag är det äntligen dags för mig och Prickig att åka på kurs.
Vi ska till Lögdö Bruk och rida för Birgitta Järnåker.
Tänk att det var ett helt år sedan vi var på kurs senast.
Mycket har hänt även om vi haft extremt begränsade träningsförhållanden utan ridbana och en vinter full av is.

Vi har i veckan tränat lastning och igår stängde jag in honom.
Han är så himla duktig, tyckte det var lite läskigt men inte så farligt och sedan efter lite funderande gick han snällt in igen.
Ska lasta igen på fredag men inte stänga utan bara gå in och ut några gånger och äta go-mat där inne.
Vara noga med att han tycker det är okej att gå in och stå kvar.

Första traven på 12v from Yvonne Odsberg on Vimeo.

Med Cappe går det framåt.
Sitter på honom ca 5min 2 gånger i veckan nu.
Tog en liten trav i lördags och den såg helt ren ut (se filmen ovan).
Känns jätte bra!!!
Men vi måste ge det tid att verkligen läka, så vi skyndar långsamt.

I natt sovhästarna ute för första gången i år, helt underbart.
Men nu får de sova inne torsdag och fredag eftersom vi har kursen på lördag och P får inte bli för trött. 

Sedan har jag världens roligaste sak att berätta som händer i september, men det får ni vänta lite på.
Men jag längtar redan nu så jag håller på att dö!!! *ler stort*
För mig är det jätte stort och kommer bli så himla roligt och helt underbart!
Åh jag spricker snart!


Inga kommentarer: