måndag 25 januari 2016

Underbar söndag


Vilken söndag vi fick!
Började med att vi på morgonen i ett fantastiskt väder gjorde en uteritt, alla vi tjejer och hästar i stallet.
Solen sken, det var nysnö och för första gången i år hörde jag fåglarna sjunga på sina vårmelodier.
Emma red Cappe och jag red Prickig.
Detta var Prickigs första riktiga uteritt sedan han kom hit till mig, dvs första gången som ingen människa var med och gick bredvid honom på marken.
Och så himla duktig han var, uppförde sig som den stjärna han är!

Vi skrittade och tog lite trav och det var helt underbart.
Prickig har börjat hitta någon sorts gungig, långsam trav nu som är helt underbar.
Häftigt hur mycket styrka han har byggt upp.


Efter uteritten myste jag och Em i soffan och sedan gick vi ut igen för att filma mig och Cappe inför min nästa lektion med Ewa.

Det var nästan magiskt, för när vi precis filmat klart fick jag ett sms från Ewa.
Snacka om att vara sammankopplade.

Kvällen avslutades med kalas för bästa W, god middag, en till liten uteritt på Prickig där Em gick med och sedan film i soffan.

Tror inte att en dag kan bli så mycket bättre än så här!

2 kommentarer:

nina sa...

Tjoho, ja det var så härligt!!

Tant Nordin sa...

Världs bäst lixom