onsdag 20 januari 2016

Härlig kväll


Blev en sådan härlig kväll med pojkarna igår.
Red Capee först och vi tränade lite på det vi fått med oss från Ewa.
Dock kom vi aldrig till piruetterna för Cappe bjöd på ett helt otroligt tramp och sedan var vi liksom klara.
Det är så himla häftigt när man märker att en till pusselbit hamnar på plats och han tycker det är så himla roligt att få vara duktig och att få ta i.

Hoppas vi kan visa detta lika bra när vi ska filma till Ewa.
Men då kommer allt det där med att just prestera in. Något jag måste lära mig att släppa.
Jag har så höga krav på mig själv och vill alltid vara duktig och göra allt rätt.
Så just det där med att inte prestera eller tävla är mindre lätt för mig.
Något jag har tränat väldigt mycket på och som jag rätt bra börjar släppa.
Men det är långt ifrån enkelt.
De bästa ridpassen har jag alltid i min ensamhet med bara hästen.
Det är så lätt annars att faktorer runtomkring påverkar, oftast till det sämre.
Att vara trygg i sitt och släppa alla andras tankar och förväntningar är otroligt viktigt.
Det är en stor del i det jag vill lära mig i år.

Ewa skriver så här och det är så sant:
"Prestera, konkurrera och tävla hör inte hemma inom Kraftskapande Ridkonst. 
Kraftskapande Ridkonst handlar om att bana ny väg och om att utvecklas som människa. 
Med den vägledningen du får ska du själv analysera och värdera övningarna och ditt samarbete med hästen."

Som jag sagt tidigare, hon är en mycket klok kvinna den där Ewa.

Efter Cappe var det Prickigs tur.
Även han var en stjärna igår.

Äntligen redde vi ut skillnaden på longering och "hopp".
När det väl var på plats kunde vi göra flera "hopp" på rad.
Det blir en rörelse som har samma fotförflyttning som terre á terre. Det är absolut ingen terre á terre har gör men han är otroligt söt när han gör det och det blir en väldigt bra träning för honom att lägga vikt och vinkla bakbenen.
Så roligt att kunna plocka fram detta ur honom via lek och bus, något som han älskar!

Gick och lade mig så nöjd igår.
Tänk att jag får ha dessa underbara pojkar i mitt liv, alla 3 (Tomas inräknat).

Inga kommentarer: