måndag 18 januari 2016

Full av energi

Så många minnen som nu kan få en plats i stallet.
 Mitt batteri är verkligen fulladdat nu och jag har så mycket energi som vill ut på olika sätt. 
Huvudet är fullt av idéer och det nästan kliar i fingrarna att få göra allt på en och samma gång!

Började lördagen med att åka till Bräcke och sedan Ånge för att hålla lite lektioner.
Väl där visade termometern på -28 härliga grader.
Men eftersom det i alla fall är vindstilla i ridhuset så gick det riktigt bra.
Mycket kläder i flera lager löser det mesta. 

Före och efter
Söndagen inleddes med fler lektioner och sedan åkte jag hem och mockade ur hästarnas hage.
Den såg helt bedrövlig ut, blir ju lätt så när de har så liten yta att röra sig på.
Blev verkligen jätte fint när det väl var klart.
Helt otroligt också vad bra staketet vi byggde håller. Blev helt super.
Staketstolpar i bilfälgar var verkligen en jätte bra lösning.


Efter att jag hade mockat var det äntligen dags för min efterlängtade lektion med Ewa!
Den var helt magisk men mer om den i ett helt eget inlägg.

När vi hade lagt på efter lektionen var jag helt slut.
Mest mentalt så jag kröp ned i soffan och sov gott en stund framför tv:n.
Vaknade med en massa energi igen och hoppade upp för att göra en tavla med alla prisrosetter som har legat i en påse och samlat damm.
Så många minnen jag har med Nokke där.
Nu ska den bara hängas upp i stallet.

Kvällen avslutades med att jag och Tomas tog en promenad efter vägen med pojkarna i snöfall och mörker.
Så mysigt och rogivande.
Dessa promenader blir som små andningshål där vi bara kan njuta av att vara i nuet.
Sedan somnade jag gott i min säng.

Nu är det en ny vecka med nya utmaningar och nya möjligheter och på fredag kommer Em!
Längtar så jag nästan spricker!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove