torsdag 12 maj 2016

Magiska helg


I torsdags kom Emma och igår åkte hon hem.
Vi fick så många magiska dagar tillsammans denna gång, så lyxigt!
Tänk vilka vägar livet kan ta.
Känner sådan otrolig lycka för att Pilgrim och Emma kom in i vårt liv. 


Varje gång Emma kommer hit hinner vi alltid med en hel massa skoj, vi har alltid så roligt tillsammans, även om vi bara sitter i soffan och myser och pillar på mobilerna *fniss*
Våra dagar tillsammans kan sammanfattas med kärlek, mys och choklad. 
Emma kom på torsdag kväll när vi höll på att lastträna Prickig, så hon hann se hur duktig han var.
Fredagen spenderade vi åt att lastträna Prickig lite till och även åka en sväng med stjärnan samt packa inför lördagens kurs.
Men vi hann även med att åka till Timrå Gårdsbutik och gå på deras loppis och butik samt äta fantastiskt god mat.
Hjälp vilket ställe!
Det ligger så nära men ändå har vi aldrig varit dit tidigare.
Tror att detta kommer bli ett nytt favoritställe och en nya tradition med vår Em.


Hela helgen bjöd på ett otroligt väder med 25-28 graders värme och strålande sol.
Redan på onsdagen fick hästarna börja sova ute (4:e maj) vilket är nytt rekord.
Åh så skönt de tyckte det var.
Älskar verkligen att se hästarna ligga och sova i solen på förmiddagarna.
Cappe har en mat och sovklocka, så kommer jag med mat vid fel tidpunkt under denna årstid så läger han sig och sover i sin mathög.


Inför lödagen då vi åkte på kurs till Lögdö bruk med Pilgrim, för Birgitta Järnåker hann jag sy klart mitt schabrak.
Jag blev faktiskt riktigt nöjd.
Så himla skoj det var att sy sitt eget.
Kommer lätt bli fler.


Prickig var en stjärna hela lördagen, så skönt att få ett kvitto på att jag lyckats förbereda honom väl inför det som komma skulle.  
Han klev rakt in i hästfinkan, stod snällt hela vägen, var kolugn på Lögdö, fantastiskt fin på ridpassen och gick rakt in i finkan när vi skulle åka hem.
Kan det vara enklare än så här!? 

Den lycka och glädje jag känner för denna kille är obeskrivlig!

Även Katarina var med oss på kursen.
Min fina K tog hand om allt praktiskt, packade, mockade, hämtade vatten, bar grejor och fixade och donade.
Vad skulle jag göra utan henne!? 
Jag kan verkligen fokusera på mig och hästen och veta med 100% säkerhet att hon har stenkoll på allt annat!
Att sedan få sitta där med K och Em och njuta av Birgittas kunskap och titta på alla fina ekipage, ja man hade inte kunnat önska sig något mer.






Cappe var dock inte helt nöjd med att Prickig fick så mycket uppmärksamhet denna helg.
Han visade sig verkligen från sin gulligaste sida och betedde sig nästan som en knähund. 
Påkallade på vår uppmärksamhet hela tiden och ville bara pussas och kramas.

Vi fick några fina ridpass under helgen och han älskar verkligen när Emma är med och piaffar och skolgalopper bredvid honom på marken och jag sitter på.
De är så himla roliga.
Gud va vi skrattar under dessa stunder.

Även jag och Em tog en ridtur tillsammans upp på berget i solskenet.
Jag på Cappe och Em på fina Maxine.
Så underbart. Roligt när Em då och då blir ridsugen.

Nu är det jätte tomt här hemma när Em åkt.
Men snart kommer hon tillbaka.
Sedan ska ju jag och hon upp till Ewa igen också.
Åh så mycket skoj det finns att se fram emot.
Lite sommarsemester på det här nu så kommer allt vara helt perfekt. 


1 kommentar:

nina sa...

Vad skoj att det gick så bra på kursen! Mycket fin galoppfattning också! Vilken stjärna! <3