söndag 22 maj 2016

Efter regn


Nu räcker det med regn, har kommit riktiga skurar till och från i flera dagar nu. 
Hästarna har sovit inne på nätterna och värmen lyser med sin frånvaro.

Idag har det verkligen varit både regn och sol om vart annat. 
Men vi har haft både saker att göra inne och ute så det har inte gjort så mycket. 

Tomas har snickrat en tavla till vinterhagen att hänga elaggregatet mm på. 
Så den har vi idag skruvat upp, blev så bra.
Jag älskar när nya små fix och lösningar kommer på plats.



Sedan fortsatte vi inne i Tomas garderob. 
Känns skönt att snart få den klar. 

Kvällen avrundades med en ridtur på pojkarna. Båda var jätte fina. 
Landskapet var verkligen magiskt i kvällssolen och älvorna dansade i dalen. 
Prickig var jätte modig och spatserade på förbi allt läbbigt och Cappe fick sig ett rejält galoppass. 



Hoppas på lite värme nu till veckan så mina tulpaner slå ut.
Planterade dem i höstas och jag tror att varenda lök kommit upp. 
Fick tips av en arbetskollega att ha benmjöl i botten och tror det gjort susen.
Nu längtar jag massor tills de blommar. 
Jag älskar verkligen tulpaner, de hör till mina favoritblommor efter maskrosor och jättevalmo. 



Har även hunnit med lite självplågeri idag.
Var in till grannarna och tittade på deras kalvar. 
Som vanligt hittade jag typ ett dussin som jag hade kunnat tagit med mig hem. 
Jag är så sjukt kalvsugen nu så jag håller på att dö! 
Men när jag kommit dit jag vill, då kommer vår gård vara fylld av djur av alla dess slag. 
Tänk en härlig lantgård dit familjer kan åka och klappa och få lite kärlek av en massa fyrbenta vänner. 
Det skulle inte vara helt fel! 

Imorgon blir det hästar hela dagen i Bräcke och Ånge. 
Nu sängen så jag orkar med mig. 


Inga kommentarer: