fredag 20 maj 2016

Ljusets kraft


Vi bor verkligen i paradiset.
Nordansjö måse vara en av de vackraste platser på jorden.
Så fridfullt, nära naturen, i ett stort lugn av harmoni och balans.
Jag älskar verkligen vår gård och jag är så otroligt lyckl över att vi får bo där; jag, Tomas och alla våra djur.
Att hela tiden arbeta mot sin dröm, att få se sin egen verksamhet långsamt börja rulla på, det är så sort att jag ibland får nypa mig själv i armen.
Bara mina egna tankar är min begränsning och att veta det, ja det får det att killa lite i magen.
För varje dag blir det lite klarare vilken väg jag vill gå, vad jag vill med gården och hur jag ser framtiden.
Ett steg i taget med mycket tålamod.

Hittade en fjäder igen för någon vecka sedan när jag var ute och red.
En stor och vacker fjäder, hoppade av och plockade upp den och tog med den hem.
De kommer inte lika ofta nu fjädrarna, men de dyker fortfarande upp.
Vad de betyder vet jag ännu inte.
Men det kommer nog tids nog.
Fick dock till mig när jag fann denna fjäder att jag skall ut i skogen.
Så det får jag se till att göra, en promenad upp på berget, i skogen med solen i ryggen.

Restaurang Nordansjö med sjöutsikt
Hästarna njuter minst lika mycket som mig just nu.
Även de påverkas av ljuset och all den livsenergi som jorden ger.
De sover ute, pillar i sig det först gräset och vågar sticka upp ur jorden njuter i fulla drag av att vara just hästar. 


Ibland är vi lite olydiga och betar på Husse gräsmatta.
Den stora fördelen med att äga sin egen gård, vi får göra precis som vi vill!
Den exklusiva rätten att vara gårdsägare *fniss* 
Här om kvällen släppte vi ut Cappe lös på gräsmattan i 5min, han skötte sig exemplariskt.
Jag vill ha det precis som Bitte hade det, men hästarna lös på gräsmattan medan man själv äter middag ute i trädgården.
Det ger en extra gemenskap, ett extra band, svårt att sätt ord på och en vardagslyx utöver det vanliga. 


Helgen som var spenderade jag i Ånge med mitt fina gäng där.
Jag hade lektioner både lördag och söndag och på lördag kväll åt vi en fantastisk middag, såg på hästfilm och förde en massa mysiga samtal med många skratt. 

Så himla underbart!

Att få ligga i soffan i vardagsrummet och se detta genom fönstret!
Vårt paradis!
Nu är det helg igen och en hel dags träning i Bräcke väntar på söndagen.
På lördag hoppas jag hinna med en hel massa hemma på gården.
Tomas har bl.a. byggt en tavla till elaggregatet som ska upp vid vinterhagen.
Sedan harjag typ en miljon lastpallar att måla.
Känns som om det är dags att sätta fart nu.

Men givetvis ska jag klämma in ett par härliga ridturer också.
Hoppas ni får en skön helg!

Inga kommentarer: