måndag 19 januari 2015

Tillbakablick 2014 - maj


Så kom maj och jag började drömma om sommaren.
Men maj inleddes inte på bästa sätt utan jag låg i lite mer än 1 vecka med blindtarmsinflamation.
Tur jag har Tomas, Katarina och Christer som tog hand om stall och hästar när jag inte ens kunde stå upp och kom med Twistpåsar så jag skulle må bättre.

Men med rätt inställning, många positiva tankar och ett besök på akuten så läkte till slut tarmen av sig själv!
I denna veva sökte jag även nytt jobb, kände att det var dags för något nytt!
Ett jobb som jag fick och i maj sa jag upp mig från mitt då befintliga arbete efter 7år.


I maj var också första gången jag åkte till Änge och höll lektion, något som kom att bli en återkommande aktivitet.
Ett underbart gäng människor med fantastiska hästar!
Vilken resa vi gjort så här med facit i hand, så himla roligt och jag är så glad över att detta tänk börjar sprida sig.


Jag började även skriva ned en massa ridövningar här på bloggen.
Något som blev väldigt uppskattat.
Ni som missat dessa kan hitta dem här.


Annars förlöpte maj rätt smärtfritt.
Jag fyllde år och hade kalas ute på vår altan i ett underbart väder med ett hav av maskrosor runtomkring.
För vår åkgräsklippare som vi fått med huset gjorde allt för att inte funka.
När vi lagat en sak, pajade nästa.
Så vi hade nog en 30cm hög gräsmatta när gästerna kom, men jag njöt!
Maskrosor är ju min absoluta favortiblomma!

Inga kommentarer: