fredag 23 januari 2015

Tillbakablick 2014 - juni


Så var sommaren äntligen här och vilken sommar!
Så varmt, skönt och massor med sol!

Korna kom ut på bete och var så lycklig.
Tittar på bilderna nu och inser hur väldigt små de var då.
Mina fina pluttar.
Bandit ser ju ut som en riktig bebis, han har verkligen vuxit nu under hösten.



Eftersom korna gick ute blev det mycket enklare att träna dem.
Vi började med tömkörning och de följdes åt som riktiga parhästar. 


Den 19:e juni blev Ojiji Ninas häst på riktigt och på kvällen kom de ridandes hit.
Plötsligt kändes det som om allt var som det skulle.
Vilken lycka!
Ojiji välkomnades med en massa gnäggande och det var så roligt att få se han här i hagen. 


Har inga bilder just nu på själva hagbygget men under juni byggde vi hela sommarbetet, 8ha.
Vilket slitgöra men ack så roligt vi hade och hagen växte snabbt på plats.
Jag och Tomas grävde ned ström till staketet och hästarna älskade sin nya hage.

Kvällarna var ljusa och varma som sommarkvällar ska vara och jag och Tomas spenderade mycket av den tiden på vår altan.
Vilket lyx, efter att ha bott i lägenhet utan balkong var detta som himmelriket.
Vi levde på saft med is och rabarberpaj.
Haha, fatta att vi åt upp hela rabarbern innan juni var slut.


Jag fixade och donade i stallet, lite småsaker kom på plats och det blev mer och mer inbott och fixat.
En hylla och korg och några handdukar kom upp i köket/duschspiltan och givetvis blev handdukarna rosa.


Den 23:e kom äntligen mina sommarbarn!
En hel månad skulle de vara hos oss och vi skulle ha så roligt!
Och det hade vi, saknar dem än och hoppas verkligen att de kommer tillbaka denna sommar.


Från 2 hästar till 6 hästar på gården på bara 4 dagar, det är inte illa!
Nu längtar jag till sommaren så jag håller på att bli tokig. Idag är det -18 grader, ganska stor skillnad mot värmeböljan vi fick i juli.
Men mer om det imorgon.


Inga kommentarer: