tisdag 27 januari 2015

Tillbakablick 2014 - juli


Så kom juli, månaden med semester och en helt otrolig värme.
Vilken sommar, måste nog va en av de bästa i mitt liv.
Perfekt väder, egen gård, eget hus och hästar och kor på gården.
Så underbart.

Hästarna fick ett stort underbart bete och man såg verkligen vad lyckliga de var.
Att ha hästarna hemma och ha semester samtidigt som den varmaste månadern har verkligen sina fördelar.
Nu kunde jag göra precis som jag ville och hästarna fick komma in i det svala stallet några timmar varje dag när det var som varmast.
Men kunde verkligen se vad glada och tacksamma de blev.


Sommar och varmt, torrt väder betyder även höskörd. Man måste ju bunkra upp inför vintern.
Har verkligen hittat världens bästa hö, lösbuntat, grönt och doftar himmelskt. 
Och hjälp vad smidigt det är att fylla en lada och inte ett höloft med hö.
Alla vänner och bekanta hjälpte till och på ingen tid alls var ladan fylld.
Dagen avslutades med korvgrillning på altanen.


Cappe landade mer och mer under juli månad och växte så mycket mentalt.
Vi gjorde stora framsteg och saker föll mer och mer på plats. 
Vi hann åka till Ånge en sväng och Cappe var riktigt duktig på det nya stället, själv i en egen hage.


Att få han mina sommarbarn i stallet var så underbart.
Även om de 4 veckorna gick sjukt fort så hann vi ändå med en hel massa skoj.
Bland annat 2 foto sessioner, blev riktigt fina bilder även om Saras klänning bjöd på en och annan troschock *fniss*


Jag längtar så mycket tillbaka till juli.
Våra 4 veckors semester gick så sjukt fort.
Jag och Tomas jobbade så mycket på gården att vi inte ens hann åka och bada en endaste gång, trots 28 graders värme.
Tror faktiskt inte någon förstår hur mycket vi gjorde denna sommar.
Som jag och Nina brukar skämta "alla timmar man lägger på saker som ingen annan ser".
Det är så sant, ibland lite frustrerande, men det viktigaste är att vi känner oss nöjda och tillfreds. 

Nu ser jag fram mot denna sommar, har förhoppningar om ridplan, färdigt garage och parkering tillhörande stallet. Även taket på stallet skall få ett utskjut.
Men vi får väl se hur mycket vi hinner, oftast är det pengarna som sätter gränser och inte tiden. 
Men lite av detta borde vi kunna få till i alla fall!

Inga kommentarer: