måndag 5 januari 2015

Tillbakablick 2014 - Januari

Så har ett helt år passerat och vi går nu in i 2015. 
Året som gått har innefattat så mycket i mitt liv så jag tänkte göra en liten resumé en månad i taget. 
Vi börjar med januari. 


Januari förra året var rätt lik den januari vi har just nu och kan sammanfattas med ett ord, IS.
Fy vad jag hatar detta fenomen, är så fett less på is så det finns inte.

Året inleddes dock på bästa sätt med en härlig promenad i ett vackert dimbeklätt landskap..
Hästarna var orastade efter att vi inte kunnat rida på flera veckor pga alla is och Cappe var så pigg, så pigg.

De hade dessutom när 2014 började inte hunnit bo på Stall Nordansjö så länge och Cappe var mycket spänd och exploderade ofta och mycket.


Jag och Katarina spenderade helgerna åt att mocka bajs och hålla hagen ren och fin.
Eftersom det för det mesta regnade så ville vi se till att hålla is och lera borta.
Titta på bilden, kan ni fatta att denna är tagen i januari!?  *suck*


Det var även i januari som "olyckan" med traktorn hände.
Olyckan som pga av isen hade kunnat sluta mycket illa.
Det var också under denna månad som jag började fundera på varför jag helt plötsligt upplevde att bilister visade oss ryttare mycket mindre hänsyn än tidigare och under 2014 kom detta upp till debatt på många håll, så det var inte bara jag som tänkte i de banorna.


Trots att Cappe mest var spänd som en fijolsträng och oriden så lärde han sig en hel del nytt.
Skolhalten kom och levaden blev bättre.


På en loppis hittade jag de fulaste skor man kan tänka sig för 20kr men nu med facit i hand visade de sig vara de bästa köp jag gjort!
De är tokvarma och helt ohala.
Jag går tusan i mig lika bra på isen som Tomas i sina dyra Icebugs.
Det går verkligen inte att halka i dessa skor, helt sjukt!


Den 26:e januari inträffade nog det som fick störst påverkan på mitt 2014.
Lill-Jänta och Bandit flyttade in.
Att det skulle blir så fantastiskt som det blev kunde jag bara drömma om.
Mina finaste kalvar med de störstaste av hjärtan!

Imorgon fortsätter jag med februari, välkommen tillbaka då! 

2 kommentarer:

lilla k sa...

Haha!
Jepp jag kommer ihåg allt ;-)
Traktorn var läskigast och kossorna pussigast <3

Johanna sa...

Verkligen gräsliga skor men funktion före mode!