tisdag 13 januari 2015

Tillbakablick 2014 - Februari


Efter en händelserik januari kom en betydligt lugnare februari.
Tror vi alla var lite tömda på energi efter flytt, renovering av stall och en massa nytt.

Snön kom äntligen och jag och Katarina kunde äntligen börja träna våra hästar ordentligt.
Och båda var så fina!
Dock var Cappe fortfarande rätt spänd och det blev i stor sätt alltid minst en bock per ridpass.
Men där emellan var han så fin så fin.
Vi började hitta vår kommunikation, även om vi hade lång väg kvar än.


Skolhalten blev bättre, skolgaloppen kom och Cappe var riktigt häftig.
Vår utmaning var att kunna göra allt det häftiga i avslappning och med medvetenhet.

Jag började även här försöka få ordning på Cappes mage.
Nu när han stod hemma hos mig så hade jag full kontroll.
Ni kan se på bilden ovan hur svans och bakben är färgade av hans lösa avföring.
Vissa dagar var bra, andra sämre. Men det kändes som om det började gå åt rätt håll.


Eftersom vi saknade ridplan att träna våra hästar på fick gårdsplanen framför huset ställa upp.
Den fungerade och gör det fortfarande riktigt bra och den har sådant där hårt och härligt fast underlag.
Riktigt bra!


Kalvarna fann sig mer och mer till rätta och blev mer och mer tillgivna och gossiga.
Mitt och Tomas hjärta smälte totalt och vi spenderade upp emot 1h varje kväll med att gossa med dem.
Vi kunde liksom inte slita oss från dem och vi kom i säng på tok för sent varje kväll...

Inga kommentarer: