onsdag 28 januari 2015

Tillbakablick 2014 - augusti


I augusti tog semestern slut och det var dags att börja jobba igen.
Jag hade bara några få veckor kvar på mitt gamla jobb innan jag skulle börja på mitt nya.

Kalvarna växte och jag och Tomas började ta promenader med dem eter vägen.
De var så himla duktiga, som två små hundar traskade de på.
De fick även en och annan dusch i värmen för att inte få värmeslag. Något de verkligen uppskattade.



Den 16:e augusti var det Ridkonstensdag och jag och Cappe skulle vara med och ha en uppvisning tillsammans med Irene och hennes fina Tabac. 
Jag och Katarina fixade och donade, packade och tvättade liten vit ponny.
Han blev så himla fin.


Väl på plats på Lögdö uppförde han sig så fint.
Fick en hage och de som gick förbi trodde han var en spansk häst.


Uppvisningen gick bra, det var ju trots allt första gången och Cappe var så cool.
Hoppas verkligen på att få göra om detta nästa år igen.


Resten av augusti sprang förbi.
Har så här i efterhand svårt att komma ihåg allt som hände.
Men kommer aldrig glömma det galoppombyte som Cappe gjorde på framridningen på Lögdö.
Det var helt perfekt!
Hade kunnat sitta av och åka hem direkt efter *smila*

Annars var det nog mest fokus på jobbet och den överlämning som jag skulle hinna med innan jag slutade.

1 kommentar:

Ängel sa...

Hihi!!
Kalvarna blev blötdjur ;-)
Åh Cappe var så duktig på sin uppvisning!! Alltid lika roligt att vara hästskötare :-)

Tror anledningen att augusti gick så fort var för att vi hade både möhippa, bröllopsplanering och brölopp i Nordansjö <#