torsdag 27 juni 2019

Sena kvällar


Jag var i Stockholm med jobbet tisdag och onsdag. 
Jag längtade hem hela tiden och hade världens ridabstinens, så när jag kom hem sent igår kväll kunde jag inte låta bli. Tog in hästarna, red och gav dem sin "gegga".

Kvällarna är så ljuvliga nu att jag kan vara vaken och aktiv hur länge som helst.
Undra hur det kommer bli på semestern, måste försöka att inte vända på dygnet.
Red Pilgrim, ett långintensivt pass med mycket trav och Lilja longerade jag med Rollerbit. 
De var så sjukt fina.
Cappe meddelade att han inte var sugen på något jobb utan han ville stå inne och fylla sin ponnymage med hö *fniss*
Han brukar få stå inne och äta lite extra hö då han delar hage med två dammsugare.
Det uppskattar han verkligen.


I huvudstaden var det mest jobb men jag hann med lite shopping och en härlig nästan 2h lång power walk på vackra Djurgården bland alla stora gamla ekar.
Åh vad jag älskar träd!
Har kommit på att vi måste köpa fler träd till vår gård.
Just nu vill jag ha en ormhassel och ett guldregn.
Självklart är min dröm en ek, men en ek kommer jag aldrig skaffa då de är giftiga för hästarna och deras välbefinnande och säkerhet går alltid först.

Åter till shoppingen *ler*
Köpte en lampa i form av en enhörning och en tvättkorg till min walk in closet, som någon annan i huset snodde direkt *skrattar*
Hittade dessa på barnavdelningen i en butik som hette "things" och wow så mycket fint det fanns i den butiken.
Hittade ett fågelbad som jag gärna köpt men kanske lite svårt att släpa på tåget.


Nu blir det full fart fram till semestern.
På söndag har jag lektioner hela dagen i Ånge, längtar. Ska bli roligt att träffa alla igen och jag har så mycket nytt att dela med mig av till dem.

Kontinuitet i träningen är otroligt viktigt så det känns extra roligt och motiverande att ha ett gäng elever som återkommer. Jag börjar få ganska många fasta grupper med elever nu och det är verkligen en otrolig lyx att få följa deras utveckling. Jag har verkligen världens bästa jobb!

Inga kommentarer: