måndag 1 juli 2019

Som guld


Ljuva sommarkvällar som guld i tillvaron.
En helg som varit helt underbar och bara en vecka kvar till semestern. 
Kan det bli härligare?

Denna vecka är det full fart med lektioner innan semestern, här är det rätt in i kaklet som gäller.
I söndags var jag i Ånge och hade lektioner och vilka lektioner sedan.
Är så himla stolt över alla otroliga ekipage!
Vilka pass alla gjorde!
Tänk vilken utveckling som skett dessa år och vad roligt det är att ha elever som man får följa regelbundet.
Kontinuitet i träningen i viktigt och att nu få ha lektioner där man kan nörda in på små saker och detaljer är helt underbart.
Då har jag verkligen världens bästa jobb.

Jag har funderat mycket på hur man lägger upp lektioner och vad man lär ut när.
Finns ju så mycket man vill dela med sig av och vad är viktigast..?
Men då blir det ju enklare när eleverna återkommer regelbundet under en längre tid.
Men när jag möter ett nytt ekipage så måste jag se vad just de behöver i stunden. Men självklart finns det finns några saker som är viktigare än andra.
Ge övningar som både stärker hästen och ger ryttaren insikter, finna glädjen och just det ekipagets styrkor.
Många saker jag vill förmedla kommer när ekipaget är redo och kan ta emot det, det är viktigt att komma till egna insikter. 
Det gör att många detaljer är helt ovikta i början men kanske super viktiga efter ett tag.


I stallet har jag haft en puppa på väggen, inte vetat om den levt eller inte.
Tittat till den varje dag och så i helgen kröp den ut, en lite fjäril.
I en dag satt den på sin puppa och klättrade ett par decimeter upp på väggen.
Jag betraktade den och hoppades den skulle öpnna sina vingar när jag såg, men icke.
Nu har den flugit iväg.

Någon av er som vet vilken sort?
I kväll ska Pilgrim få vara lektionshäst till bästa Steffi, det kommer han älska! 

Inga kommentarer: