onsdag 26 juni 2019

Mitt i sommaren


Midsommar har passerat, blev en helt otroligt härlig helg.
Fredagen spenderas på marknad och sedan mys med de finaste hemma på altanen.
En helt perfekt dag, bästa midsommar på länge!

Lördagen bestod av en härlig power walk upp på berget mitt emot oss där vi åt upp resterna av midsommartårtan och efter det ridning på de finaste av hästar.
På söndagen åkte vi till en gård i Härnösand som hade sommarcafé med produkter från deras eget gårdsmejeri. Så mysigt och otroligt gott.
Vi hade en hel massa korv med oss hem sedan.
Kvällen avslutades med arbete i trädgården och ridning så klart.



Mina hästar är finare än finast just nu.
Att ha en ny sadel att utforska saker i är så himla roligt.
Passen i den nya sadeln har gjort att jag fått länga stiglädren i min andra sadel ett hål.
Hur coolt är inte det.
Tror nog att det kommer bli ytterligare ett hål, men sedan är det nog max.
Jag har ju taxben och t-rex armar *skrattar*
Men den nya sadeln har hjälpt min sits nått enormt, den kräver mer av mig som ryttare och det är bra och det har jag sedan nytta av i den andra sadeln.
Åh, vad jag älskar detta.
Att upptäcka nya saker och komma till nya insikter.
Tänker att för många kanske det kan upplevas frustrerande att aldrig kunna få exakta svar men jag vill bara lära mig mer och mer, få nya utmaningar och göra nya upptäckter.
Varje situation är unik, varje stund är sin egen och du kan aldrig ta samma steg två gånger.
Att förstå vikten av att hela tiden anpassa sig till det som sker och att man aldrig kan få precisa svar innan, det älskar jag.
Varje ryttare och häst bildar en unik enhet som bara just de två kan skapa.
Att förstå vikten av tålamod, investera tid och vara helt osjälvisk är så viktigt.
Att aldrig göra något för sin egen skull, att se hästen och göra det som är bäst just i stunden.
Jag brukar alltid ta upp vikten av att verkligen träna med sin häst, att lägga många timmar tillsammans.
Men det är också viktigt att komma ihåg att ibland kan ett sippat pass vara det bästa.
Aldrig får något bli för bara våran egen vinnings skull, för att vi vill så gärna och så mycket.
Då har det tappat sin vits.
Det vi gör ska vara för oss båda.


Om mindre än två veckor går vi på semester jag och Tomas.
Då ska vi måla all panel till huset innan den ska bytas i slutet av augusti.
Höet ska slås, buntas och köras in i ladan och jag tänkte hinna åka till Ewa några gånger.
Utöver det håller jag och några tjejkompisar på att planera en hästshoppingresa.
Fatta vad roligt, risk att det blir dyrt dock *fniss*
Sedan kommer jag och Tomas hitta på tusen roliga saker, minst. 


Inga kommentarer: