måndag 17 juni 2019

Att ge hästen något



Titta på bilderna ovan, detta är före och efter ett ridpass.
Häftigt va!?
Det är kanske lätt för ett öga som inte är tränat att tro att skillnaden mellan bilderna enbart är att Pilgrim på bild två är lite mer alert.
Men det är så mycket mer.
Jag tycker det är jätte spännande att titta på dessa bilder och se hur ridningen hjälpt honom.
Varje gång jag tittar hittar jag en till liten detalj.
Så tänk att vi genom bra ridning kan ge våra hästar denna gåva, hur fränt är inte det!?

Ewa brukar säga att på vilket sätt hästen ställer upp sig efter ett ridpass när man sitter av säger allt om hur ridpasset varit. Och det är verkligen sant.
Ser det så ofta när jag håller lektioner och det känns så bra i magen, ridning är så långt ifrån bara ett nöje för oss människor.
Hästar är magiska och den stund vi får tillbringa med dem är ren magi.

Igår hade vi 27 grader varmt i skuggan, det var första riktigt varma sommardagen för i år.
Det var rent utsagt olidligt, men jag märker att flugtäckena svalkar hästarna, det är skönt.
Jag försökte göra lite trädgårdsarbete på dagen men det var så varmt att jag fick gå in och ta pauser då och då för att svalka mig.
Red på kvällen när det blivit svalare och det var helt underbart.
Det är något speciellt med sena sommarkvällar, inte minst när det varit riktigt varmt på dagen.
Dessutom har vi köpt ett nytt madrasskydd till sängen som är svalkande, wow, sov som en gudinna i natt.  

I helgen är det midsommar och sedan jobbar jag två veckor till och efter det är det SEMESTER!
Längtar!

Inga kommentarer: