tisdag 30 april 2019

Laddad inför kurshelg!


På lördag och söndag är det kurs här hemma på gården med Birgitta Järnåker och nu är vi jätte laddade.
Igår fick Pilgrim behandling av bästa Jossan på Multihorse.
Har sagt det förut men wow va otroligt duktig hon är.
Hon är den absolut bästa jag haft ut på mina hästar och jag är jätte imponerad. 

Jossan var ut i november och behandlade Pilgrim, då satt han fast på många ställen kring SI-leden, nu var det bara lite kring vänster korsben.
Hon tyckte att han var jätte fin i kroppen och att det syntes att jag red och tränade honom rätt, det får än att känna sig lite stolt.

Pilgrim var en stjärna och njöt av behandlingen.
Han till och med hjälpte Jossan att få loss lite spänningar, duktig pojke.
Så nu har vi fått ett par bra övningar att fortsätta med själva. 
Det är så himla roligt att få träffa någon lika nördig som en själv där man kan prata om saker på en sådan detaljnivå att de flesta skulle bli mörkrädda *fniss*
Är så himla glad att jag hittat Jossan!

Nu är vi i alla fall redo för helgen och det känns toppen!
Håll all tummar för värdet, just nu ser det ut att kunna bli lite regn och i värsta fall snö.
Men de har ju haft fel förut.


Inga kommentarer: