tisdag 16 april 2019

Tycker ni utveckling är lika roligt som jag?

Maj 2018
April 2019
Hittade dessa bilder, nästan precis ett år emellan.
Visst har det hänt en del!?
Inte bara med Lilja utan även med mig.

Jag har jobbat med min sits så sjukt mycket under året som gått och jag kan faktiskt se skillnad.
Just nu finslipar jag på handen, att ändra saker är inte det lättaste man faller lätt tillbaka till det som varit om man inte tänker sig för hela tiden.
Så många detaljer kvar att slipa på men roligt att se lite resultat.

Jag har tänkt på det, det är så himla nyttigt att både filma och fota när man rider.
Då kan man kopppla ihop känslan med hur det faktiskt ser ut men även få se att man faktiskt utvecklas.
Av samma anledning är det så nyttigt att arbeta sin häst från marken ibland.
Då får man en chans att se hur hästen rör sig, låta det landa i sittt eget nervsystem och sedan har man hjälp av det när man väl sitter upp.

Snart är det maj och då är det dags för kurs med Birgitta Järnåker, bara tre veckor kvar.
LÄNGTAR!
Efter den väntar en WE-träning, sedan ska jag till Ewa på kurs i djurkommunikation, efter det kommer Ewa till mig och håller kurs, därefter väntar semester, följt av att jag ska följa med Ewa på en kurs som hon ska hålla och till hösten kommer Ewa igen.
Där emellan lär vi hinna med lite ridläger hemma på gården och en massa härliga ridturer!
Kommer bli världens bästa sommar!!!!


Inga kommentarer: