onsdag 24 april 2019

Påsk, sol och värme

Sommarkväll
Igår när jag styrde bilen hemåt efter jobbet visade termometern 24 grader!
Alltså det är ju riktig sommarvärme, så himla härligt. Och vädret verkar fortsätta.
Håller tummarna för att alla snö försvinner i hagarna nu och att det torkar upp snabbt.
För så snart det är torrt i hagarna kommer hästarna få börja sova ute och det brukar de älska. 

Eva och Mattis
I påskhelgen var Eva här med sin fina Mattis på lite miljöträning samt att de red en lektion.
Saknar Eva i stallet men mysigt att få ha henne på besök.
Mattis var en stjärna så hoppas de kommer fler gånger i sommar. 
Vi invigde altanen med gemensam lunch ute efter träningen, så mysigt!

Jag och fina Dixi
På självaset påskafton var jag upp till Ewa i Umeå.
Vi hade en toppen dag som vanligt.
Jag är alltid full av tankar, inspiration och nya insikter när jag åker därifrån.


Annars har jag försökt vila lite i påsk och rida mina hästar.
Cappe är i toppform och Lilja är finare än finast.
Pilgrim har varit sjukt pigg men börjar landa nu i alla vårkänslor så vi har haft ett par riktigt bra pass på banan.

Om lite mindre än två veckor är det kurs här hemma på gården med Birgitta Järnåker.
Oj så jag längtar, kommer bli helt underbart.
Lovar en massa bilder från kursen då Husse lovat att fota.

Hoppas ni haft en fin påsk!

Inga kommentarer: