fredag 19 april 2019

När har ni flow?


Flow är ett begrepp inom psykologin. Det är ett medvetandetillstånd som inträffar när en individ blir helt uppslukad av en aktivitet och går bortom sin reflekterande självmedvetenhet samtidigt som den får en djup känsla av kontroll.

Jag älskar att pyssla och vara kreativ, arbeta med händerna och skapa något.
Jag verkligen älskar det!
Men tyvärr är det väldigt sällan i min vardag jag tar mig tid till att faktiskt sätta mig ned och göra något. 
Den närmaste kreativa aktiviteten jag kommer är bloggen.

Finns så otroligt mycket jag skulle vilja göra; skriva en bok, sy schabrak, lära mig läderarbeten, fotografera mer, rita mer, börja göra filmer (typ Youtube). Ojoj, listan skulle kunna bli jätte lång...


Men i veckan har jag i alla fall äntligen fått ha lite flow och oj så bra jag mår efteråt.
Jag tillverkade faktiskt ett pärlpannband och jäklar vad fint det blev.
Känner mig faktiskt lite stolt.
Så nu har jag redan beställt massa mer pärlor i fler färger.
Jag har ju både schabrak och pannbands cravings och kanske köper lite för många ibland...
Men nu kan jag ju göra pannbanden själv, tjoho.
Får både vara kreativ och utöka samlingen *ler*

Första pannbandet blev mattsvart och guld.
Har sedan tidigare 4 svarta schabrak med guld och en svart jacka med guldknappar och en guldkrona på ryggen.
Så detta kommer matcha perfekt.
Näst på tur står ett mörkgrönt och guld pannband och sedan ett i blått och guld.  

När upplever ni flow?



Inga kommentarer: