torsdag 2 maj 2019

Vem tryckte på paus?


Okej, nu är det full rulle inför helgen.
I söndags den 28:e april sov mina hästar ute den först natten för i år!
Nytt rekord.
De sov ute två nätter och de gillade det verkligen men på tisdagen blev det kallare igen och då fick de komma in.


Vi har verkligen haft tur med vädret denna vår än så länge.
På valborg satt vi ute och åt middag med våra vänner och det var helt underbart.
Vi har haft dagar då temperaturen gått upp till 24 grader och träden har fått små musöron och det blommar lite här och var av vårblommor.
Men det är ju vår och vår betyder bakslag... 


Så imorse vaknade vi upp till detta, en helt vit värld.
Snö verkligen vräkte ned...
Nu håller jag alla tummar att den hinner tina bort innan helgen.


Annars är vi nog så redo vi kan bli nu inför kursen.
Hästarna har fått sina hovar fixade av bästa Glenn, Lilja är ju så söt att man typ smäller av.
Kolla på bilden ovan, alltså hur söt!?
Och Pilgrim har ju fått en behandling av Jossan som ni vet.


Jag har fixat mat inför helgen åt mig, Tomas och fröken Birgitta.
Så skönt att vara ledig onsdagen samma vecka som kursen så jag har verkligen haft tid att fixa och förbereda.
Ibland är det svårt att få ihop allt med ett heltidsjobb, 3 hästar, träningar och allt annat man vill göra.
Så då är en extra ledig helgdag då och då guld värd och denna kom ju verkligen helt rätt.

Nu laddar vi det sista och håller tummarna för att vädergudarna är med oss i helgen.
Husse kommer fota så det kommer bilder, jag lovar. 
Imorgon kväll kommer Sofie och vi ska väl ta en midnattsritt i vanlig ordning.
Längtar! 

P.S. lite nytt bling i form av nya stigbyglar inför kursen.

Inga kommentarer: