fredag 26 april 2019

Mera pyssel


Jaha, då har jag pysslat lite igen då.
Alltså det är så himla roligt och avkopplande.
Gjorde ett till pannband, denna gång ett som matchar Cappes snyggschabrak. 
Blev riktigt nöjd, börjar få snitts på detta nu.
Så nu har jag beställt ännu fler pärlor och kommer göra minst 4 pannband till *ler*


Har även gjort 2 armband till Husse.
Alltså detta är ju jätte roligt, tror det kommer bli ett beroende.
Men så länge det ger mig en massa energi så kommer jag fortsätta.



Annars tränar jag på med hästarna.
Det börjar komma upp lite gräs nu som de får smaka lite på varje dag.
Några strån här och där för att vänja in magen ordentligt.
Hagarna är lera och lite snö men det torkar snabbt nu och om det fortsätter så här kan de nog sova ute redan om en vecka. Det vore ju jätte häftigt och nytt rekord i sådana fall.

Lilja och Cappe är superpigga, Lilja vill bara trav under våra pass och hon tar i så hon stönar.
Dessutom börjar galoppen lossna nu.
Den har varit lite klurig. Hon har inte riktigt vågat galoppera på banan om man inte gasat på på långsidorna, hon har nog tyckt att den känts för liten. Så hon har mest velat göra anslag (som blivit riktigt fina). Men igår när vi red så kunde jag be henne om galopp vart som helst på banan. Och även om det "bara" blev ett språng eller två så kände jag att hon vågade och att hon verkligen försökte ta en vanlig arbetsgalopp.
Så himla underbar känsla. Älskar när de vågar ta steget och litar på sin egen kapacitet och på mig som ryttare.
Finaste Blomman!
Cappe han tränar mest skolor ovan mark *visslar* och tigger godis.
Han är nog den sötaste ponnyn i världen.
Pilgrim är faktiskt den som är lugnast just nu och vi försöker komma i form.
Han blir alltid lite ojämn i kroppen när han gått lite mindre och då tar det några pass att komma tillbaka i toppform igen.
Han behöver verkligen bli riden varje dag och då när det t.ex. blir vår och underlaget lite si sådär så blir det lätt en liten fas där vi kommer ur form.
Men efteråt kommer han alltid tillbaka bättre än någonsin!
Har dessutom bokat en behandling åt honom med bästaste Jossan också, det är han värd.

Nu stundar helgen och imorgon är det antikmässa i Hudik och på söndag ska jag och Husse på bio.
Kommer bli en toppen helg, självklart med en massa ridning också.

Trevlig helg till er alla! 

Inga kommentarer: