torsdag 15 mars 2018

När man är bäst!


Cappe börjar komma mer och mer i form.
Vi har ridit ett tag nu och vi ökar sakta belastningen.
Dock har han varit lite stel i början på passen och gärna tagit många pauser.
Men igår visade han varför han helt enkelt är bäst!

Vi red ut efter vägen, så vi gjorde egentligen inget speciellt, men red från första steget utstrålade han en sådan lycka, kraft och ett otroligt lugn.
Han var så mjuk, han bar sig så fint och han satte varenda hov i varenda steg perfekt i marken med en sådan medvetenhet.
Han pumpade på i traven och han dundrade fram i galopp helt utan spänningar.
Han var kort och gott helt sjukt fantastiskt fin!
Världens bästa ponny.
Tror vi båda bubblade av lycka när vi kom tillbaka till stallet.
Och vem gör inte det när man får galoppera under stjärnorna på en stjärnhäst.

På kvällen kom Ted och plogade min ridbanan, så innan jag tog in hästarna för natten tog jag och Pilgrim en sväng där uppe.
Han var jätte fin och verkligen med mig.
Vi hade ett magiskt ögonblick där han stannade och tittade på mig med sina kloka ögon och jag berättade mina drömmar för honom.
Frågade om han ville dela sina drömmar med mig och i stegen efter fick jag både se och känna vad han drömde om.
Vilken gåva.
Nu ska jag se om jag kan förvalta våra drömmar tillsammans.

Vad drömmer du om? 
Har du berättat det för din häst?
Vad drömmer din häst om?

Inga kommentarer: