måndag 26 mars 2018

Lyckohormoner


Denna killa, min Pilgrim, herre gud vad han har utvecklats!
Igår kväll var vi ute efter vägen och Husse var med och gick/sprang.
Pilgrim tyckte att det var det roligaste som hänt på länge och dansade fram efter vägen.
Varje gång han och Husse sprang så rullade han in i den mest fantastiska galopp bredvid Husse.
Han kändes så stark och balanserad, så jag provade galopp från halt och han klev in i den som om han aldrig gjort annat.
Ojojoj, jag höll på att bubbla över av lycka. 



Annars har helgen bjudit på riktigt underbart vårväder.
Cappe skyndade sig att smutsa ned sig ordentligt i den smuts som tinade fram, så där som bara en vit ponny kan göra.
Solen har verkligen gassat och vi har haft nästan 10 grade varmt.
På lördagen skottade vi taket på mamma och pappas hus och jag hade nog kunnat ha bikini där uppe.
Ljuvligt! 

På söndagen vaknade vi till en riktig underbar värme och helt vindstilla.
Jag gick ut i bara mysisbyxor och tröja och packade hö och krattade på gårdsplanen.
Kvällen innan hade vi sandat för första gången på hela vintern, innan vi tog in hästarna för natten, då det smält så mycket att det blivit pytte lite is. 
Men sedan vid 12-tid slog vädret om och på 30min gick det från +9 grader och sol till -4 och snöstorm.
Men men, vi får väl tänka att det var aprilvädret som kom för tidigt.

Idag vaknade vi till -12 grader, så än är det nog ett tag kvar till vår.
Fördelen är att ridbanan håller sig fin.
Har ridit ut hela helgen men ikväll blir det pass på ridbanan, längtar! 

Lurvig och lortig



Inga kommentarer: